PŘECHODNÉ OBDOBÍ 07/2020 - 06/2022

PŘECHODNÉ OBDOBÍ 07/2020 - 06/2022

Share this post

Comments (14)

Posted by Patrik Mareš on 2020-05-09 21:12:07
Dobrý den, pokud to chápu správně, tak přechodná ustanovení platí pro drony, které budou v prodeji do 07/2022 a nesplňují nyní požadavky pro danou kategorii. Splňuje nyní kategorii C1 Mavic Air 2, který bude brzy v prodeji v ČR? Pokud ne, znamená to, že bude podléhat praktické zkoušce jako drony z kategorie C2? Jak lidé poznají, jestli daný dron již nyní kategorii splňuje, či nikoli? Lze to někde prověřit? Díky za vysvětlení.
Posted by Roman Tomášek on 2020-05-14 22:02:04
Jak to bude s Mavic Air 2 ? Bude patřit do kategorie C1 nebo nezapadá do nově vytvořených tříd?
Posted by Patrik Mareš on 2020-05-23 08:24:15
Dobrý den, můžete prosím odpovědět na dotazy výše? Díky
Posted by Jaroslav Řešátko on 2020-05-25 11:01:00
Podle evropské legislativy budou muset drony plnit celou řadu parametrů, nejedná se pouze o hmotnost. Některé parametry, respektive technická řešení pro jejich splnění se teprve řeší. Z toho vyplývá, že aktuálně není možno vyrobit dron dle budoucí legislativy. Drony vyrobené dle nové legislativy, budou mít označení na krabici. Podle toho v budoucnu poznáte, jaký dron kupujete, viz náš článek: https://www.djitelink.cz/cs/Novinky-clanky/legislativa/tridy-letadel-rozdeleni-podle-technickych-parametru Současné drony budou provozovány na základě předpisů pro přechodné období, viz článek: https://www.djitelink.cz/cs/Novinky-clanky/legislativa/prechodne-obdobi-072020-062022
Posted by Patrik Mareš on 2020-05-25 19:30:04
Dobrý den, v rámci přechodných ustanovení, bude tedy pro Mavic Air 2 skutečně nutná praktická zkouška v rámci kategorie A2, což mnohé zájemce (já nejsem výjimkou) jistě odradí. To je velká škoda. Nezbývá, než se podívat po něčem do 0,5kg, nebo prostě počkat do 07/2022 :(. Děkuji za odpověď.
Posted by Richard Kučera on 2020-05-27 10:25:00
Platí online testy i pro rekreační létání?
Posted by Jaroslav Řešátko on 2020-05-27 12:28:03
Základní online testy budou úplně pro každého. Zájemce se na webu nejdříve seznámí s problematikou. Následně vyplní test. Pokud se pohybujete v provozu (na silnici/ ve vzduchu), jsou nutné základní znalosti, jejich osvojení a respektování by nemělo běžnému uživateli činit větší potíže. Vzhledem k pandemii se původní den spuštění 1.7.2020 přesune až na konec roku. Pokročilejší vzdělávání a testování pilotů se předpokládá pravděpodobně až v příštím roce. Na jeho podobě se pracuje.
Posted by R.Herr on 2020-05-28 15:43:59
Muzete prosim v kostce shrnout, co bude treba splnit (jaka skoleni a testy), abych i nadale mohl pouzivat "rekreacne" MAVIC 2 PRO (~907g) po 1.7.2020 a pak i po 1.7.2022? Budete pripadne nabizet skoleni na certifikace? Dekuji pekne
Posted by Jaroslav Řešátko on 2020-05-28 19:26:06
Aktuálně není možno dát plnohodnotnou odpověď. Situace je bohužel taková, že evropská idea existuje, ale teprve nyní se řeší praktické věci. - start 1. 7. 2020 se přesouvá na 1. 1. 2021 - registrace a základní testy budou spuštěny tak, aby od 1. 1. 2021 byly funkční - právní úprava schválená naším parlamentem se čeká přibližně v polovině roku 2021 - neustále pracujeme na tom, aby jsme pro zákazníky byli maximální oporou
Posted by Bohdan Štěrba on 2020-05-29 19:51:10
Letadla 0,5 - 2,0 kg při dodržení horizontální vzdálenosti alespoň 50 m od nezapojených osob. Pilot bude muset být držitelem osvědčení o způsobilosti (Rozšířená varianta online testu a prohlášení o praktickém výcviku) Letadla 2,0 - 25,0 kg při horizontální vzdálenosti alespoň 150 m od obytných, obchodních, průmyslových nebo rekreačních oblastí a za letu v prostoru, kde pilot důvodně předpokládá, že nebudou ohroženy do provozu nezapojené osoby a kdy pilot bude muset absolvovat základní variantu online testu. Uvádíte, že pro letadla 0,5 - 2,0 kg se bude skládat rozsáhlejší test než pro letadla 2,0 - 25,0 kg. A navíc praktický výcvik. Nemá to být náhodou obráceně?
Posted by Patrik Mareš on 2020-06-01 20:10:35
To by mi dávalo smysl, kdyby to bylo opačně. Může nám to prosím někdo ze zasvěcených potvrdit?
Posted by Aleš Böhm on 2020-06-02 10:07:20
V zásadě je to tak, že v přechodném dvouletém období bude možné létat s drony do 0,5 kg i ve městech a od 0,5 do 25 kg min.150 m mimo. Pak je tam volitelná kategorie 0,5-2 kg, která umožní provoz ve městech (50 m od osob), ale zde je podmínkou dodatečný praktický výcvik (stačí prohlášení) a hlavně dodatečná zkouška na ÚCL nebo v jím osvědčených leteckých školách. To nařízení 2019/947 se s platností od dnešního dne mírně mění nař. 2020/639 (použitelnost tedy zřejmě od 31.12.2020) a jedna ze změn upravuje ty kategorie v přechodném období, kdy let 150 m mimo hranice města již není striktně jen pro drony od 2 do 25 kg, ale pro drony lehčí než 25 kg. Logicky ale do 0,5 kg každý využije tu první méně omezenou kategorii a ta druhá tedy zůstává pro drony od 0,5 do 25 kg. A kdo potřebuje létat i ve městě s dronem 0,5-2 kg, dodělá si zkoušku navíc. Výhoda je, že toto bude platit i pro letecké práce a jiné profesionální použití, tedy žádné další papírování a poplatky.
Posted by Legislativnik on 2020-06-05 10:08:03
Lidi prectete si prosim evropske narizeni, kde je vse jasne popsane a nespolehejte se na prodejce dronu, ze by vam rekl pravdu - tedy ze vsechny dnes prodavane drony budou po prechodnem obdobi k h*. Zadny dnes prodavany dron neobsahuje leteckou a servisni příručku = tedy patri automaticky do A3 (neplati pro drony do 500g), tj letani 150m od zastavby a lidi. Pozor, letat se smi jen tam, kde neni duvodne podezreni výskytu osob - takze odpadaji i prulety nad lesem, rybnikem, jezerem apod. Zbyva snad jen pole, ale to opet resi fakt, ze bych mel mit vzdy povoleni vlastnika pozemku. Aha, takze kde se smi letat? No jak bylo receno, zbyva uvnitr budov s povolenim vlastnika a nebo proste doma. Povinna prakticka zkouska pro rekreacni letani rozhodne nedovoluje letecke prace. To si musite calnout a udelat znovu. A obracene to plati take.
Posted by Jaroslav Řešátko on 2020-06-05 11:27:31
Tyto texty procházejí korekcí od osob stojících za webovou stránkou LÉTEJTE ZODPOVĚDNĚ, jejími garanty jsou: Ministerstvo dopravy, ÚCL (Úřad pro civilní letectví), ŘLP ČR (Řízení letového provozu). Texty maximálně vycházejí z originálních textů, pouze se snažíme je rozdělit a komentovat tak, aby byly srozumitelnější.

New comment

Kniha Drony

Praktická příručka pro majitele dronů DJI

Koupit

Mapa DJI GO 4 / letecká

Vytvořili jsme přehlednou a srozumitelnou mapu pro drony.

Koupit

Zaškolení obsluhy

Tuto službu doporučujeme objednat k nově zakoupenému produktu.

Koupit

Akce

Aktuální nabídka produktů ve slevě, akci či výprodeji.

Koupit