Dne 20.9. 2024 vyšla nová verze Opatření Obecné Povahy LKR-10 UAS, která upravuje provoz dronů v zalidněné oblasti známé jako Zeměpisnou zónu HOP (Hustě Osídlený Prostor) pro drony se štítkem C2 a snížení maximální vzletové hmotnosti v prostoru letiště na 900g
Provou dronu C2 v HOP
Není třeba žádat povolení od ÚCL, stačí splnit tyto body:
- Místo provozu musí být plánováno minimálně za pomocí pravidla 1:1 (tzn.
pokud je např. plánován provoz bezpilotního letadla ve výšce 20 m nad zemí,
místo provozu musí mít hranice alespoň 20 m ve všech směrech);
- Dálkově řídící pilot před zahájením provozu UAS posoudí místo provozu a musí přijmout opatření pro zajištění místa provozu proti vstupu nezapojených osob. Osoby nacházející se v místě provozu musí být součástí předmětného provozu. Za osobu je považována také osoba, nacházející se v prostředku např. automobilu) nebo za okny budovy;
- Místo provozu musí být vyznačeno v digitální mapě zřízené v souladu s Článkem 15 Prováděcího nařízení (viz Článek I. odst. 4 OOP).Uvedené údaje musí obsahovat správné a aktuálně platné horizontální, vertikální i časové vymezení místa provozu, údaje o použitém typu a hmotnostní kategorii bezpilotního letadla a registrační číslo provozovatele UAS.
Provoz dronů v prostoru letiště
Mění se MTOM z 910g na 900g s odkazem na specifikaci dronu C1. (2019/945)
Odkaz na OOP LKR-10 UAS