Evropská legislativa, nejčastější dotazy související s registrací

Evropská legislativa, nejčastější dotazy související s registrací

Evropská legislativa, nejčastější dotazy

zdroj: dokument ÚCL vydaný 1. 12. 2020
Na základě úzké komunikace se zákazníky jsme vybrali nejčastější dotazy.
Průběžně je doplňujeme. Děkujeme za komentáře pod textem, jsou vodítkem, co ještě doplnit.

Potřebujete si vyjasnit, jak dron správně provozovat v kategorii Open? klikněte sem.

Chcete vědět, že vyšel nový článek? Pro přihlášení k odběru newsletteru, klikněte sem.


                                      Registrační dokument a průkazy našich pilotů pořízené dne 4. 12. 2020

Od kterého data budou platit nová pravidla, především povinnost online registrace a složení online testu?
Od 31. 12. 2020. 


Kde registrace proběhne? Kdy se mohu poprvé zaregistrovat?
ZDE https://dron.caa.cz/  Registrace bude umožněna od 4. 12. 2020,  12 00 hodin.


Co je dron? Co všechno tento pojem nově zahrnuje?
Pojem dron získává díky novým pravidlům obecnější význam a zahrnuje nově všechna letadla bez pilota. Do regulace jsou zahrnuty i letecké modely.


Musím registrovat hračky nad 250g?
NE, důležité je označení výrobku.

Musím registrovat a dělat test pilota pro DJI Mini / Mini 2?
ANO, je třeba provést registraci i test pilota. Je to díky kameře. Test prověřuje, zda víte, jak smíte s kamerou zacházet.

Bude registrace platná např. od 5. 12.2020, když se ten den zaregistruji?
NE, platnost začne 31.12. 2020


Co bude výstupem registrace?
Obdržíte „registrační číslo“, které musí být uvedeno na všech dronech, které vlastníte, včetně těch soukromě zhotovených.


V jakém formátu bude registrační číslo?
CZE jako kód členského státu, následovaný 12 alfanumerickými znaky generovanými systémem, kontrolním součtem a třemi neveřejnými znaky.


Jak bude vypadat označení - štítek? Podobně jako u současných registrovaných dronů?
NE, stačí nalepený čitelný štítek, nebo dokonce jenom přímý popis na těle stroje.


Jak proběhne výcvik před složením online testu?
Vzdělávat se budete sami. Zásadní dokument pro zdolání testu má formu otázek a odpovědí: https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2020/11/FAQ-DRONES_CS.pdf

Rozcestník, který vás provede celou problematikou bezpilotních letadel je zde: https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/


Jak obsáhlý je test? Jaký dostanu doklad?
Test se skládá ze 40 otázek s výběrem odpovědí, které prověří vaše znalosti jako pilota. K úspěšnému splnění je třeba 30 správných odpovědí.
Po úspěšném složení zkoušky vám bude prostřednictvím systému automaticky vydán a zaslán doklad o absolvování online výcviku, který si lze uložit v elektronické podobě nebo vytisknout.


Jsem profesionálním pilotem, budu se také muset online registrovat a skládat online test?
ANO, jedná se novou, Evropskou databázi.


Co se stane s mým současným povolením k létání (PkL) a leteteckým pracem (LP)?
Jakákoli osvědčení způsobilosti dálkově řídícího pilota vydaná Úřadem pro civilní letectví a platná k 31. 12. 2020 budou platit i nadále do doby jejich platnosti, a to nejdéle do 1. ledna 2022. Nejpozději po tomto datu budou vaše národní osvědčení převedena na nová, odpovídající požadavkům EU. Jakým způsobem bude ve vašem konkrétním případě tato povinnost řešena, to bude záviset na konkrétním postupu převodu.


Co přinese kategorie “specific” po 31. 12. 2020? Kategorie, umožňující létání s vyšší možnou mírou rizika. Kategorie částečně odpovídající PkL a LP dle starých pravidel. Kategorie “specific” umožňuje provoz na základě:

- Schválení žádosti o Oprávnění k provozu prostřednictvím posouzení rizik zamýšleného provozu pomocí metodiky pro posouzení rizik (SORA).
- Oprávnění k provozu prostřednictvím předdefinovaného posouzení rizika (PDRA)
- Osvědčení provozovatele lehkých UAS (LUC)


Od prosince 2021 se plánuje také možnost provozu v rámci omezení standardního scénáře. Snahou Úřadu pro civilní letectví je zajistit všem subjektům, a to i komerčním, možnost provozování i po 31. 12. 2020 za podmínek, které se nebudou významně lišit od způsobu provozu, v jakém jste provozovali doposud. Proto pro vás například připravujeme vzory zpracování obecné SORA pro nejtypičtější způsoby dosavadního provozu.

Je vám registrace jasná, potřebujete vědět více informací o provozu?
Další pokračování Otázky a odpovědi, hobby-provoz + video





Chcete být informováni o novém článku? Přihlaste se k odebírání newsletteru, klikněte sem.


Celý výchozí text je k dispozici zde: https://www.caa.cz/news/zakladni-informace-ke-zmenam-v-regulaci-dronu-od-31-12-2020/?fbclid=IwAR31uX_J3naHZHT-LfzxiTF4Eg8MV_GsfgxX6Bq492zCPkEwxqThqZ-Bhsc

Další informace budou i nadále aktualizovány na webových stránkách ÚCL určených pro létání s drony https://www.caa.cz/provoz/bezpilotni-letadla/, stránkách kampaně Létejte zodpovědně https://letejtezodpovedne.cz/, nebo přímo v rámci registračního nástroje ÚCL https://dron.caa.cz/.
Další vysvětlení problematiky najdete ve videu https://uavaliance.cz/eu-pravidla/ - webináři Aliance pro bezpilotní letecký průmysl, který se konal 25. 11. 2020 se zástupci Ministerstva dopravy a Úřadu pro civilní letectví.



Sdílet tento příspěvek

Komentáře (77)

Přidal Coodugh na 2020-12-03 14:03:47
Z odpovědí to vypadá, že se dron má označit registračním číslem pilota. Jak máme řešit situaci sdílení dronu mezi piloty. Děkuji
Přidal Libor na 2020-12-03 14:12:50
Prosím vás, řekněte mi, jak se má člověk do 31.12.2020 12:00 zaregistrovat, když ten registrační formulář nefunguje? Když kliknu na tlačítko "Registrace provozovatele bezpilotního systému", tak mi to napíše "Stránka se připravuje"... :D :D :D :D To snad není možné tady v té republice ani... A to je necelý měsíc do registrace... A mluví se o tom minimálně ROK!!! To je jak e-shop na dálniční známky toto... :D :D :D Ale jo, když mají zákonodárci plné ruce práce s prodejem Dukovan bolševikům a jak vymámit z lidí prachy na dotace Agrofertu, když z EU už dostane Agrofert leda pendrek, tak tomu fakt rozumím, že na ostatní věci prostě není čas.
Přidal Karel Kotyza na 2020-12-03 14:27:39
Umožní mi registrace v Evropské databázi létat ve všech členských zemích EU?
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-03 15:29:00
Dron se bude označovat číslem provozovatele, to pochopitelně může být i pilot. Pokud s dronem bude létat někdo jiný, je to na zodpovědnost provozovatele.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-03 15:30:43
Formulář bude funkční od 4. 12. 2020 12 00.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-03 15:42:43
Ano, registrace platí pro Evropu, jedná se o Evropskou databázi, to je jedna z výhod tohoto systému.
Přidal Tomáš Franz na 2020-12-04 12:28:30
Vlastním DJI mavic mini ... stačí mi pro neomerční létání pouze registrace provozovatelel a označení dronu, nebo musím dělat test pilota?? Díky za reakci ;)
Přidal Tomas na 2020-12-04 12:57:11
Dobrý den, tak nevím jak ostatním co se dnes začali registrovat, ale po odeslání vyplněných údajů k registraci to nefunguje...hlásí to chybu sytému...tak už nevím...testuje někdy někdo věci, které by měly fungovat než se spustí?
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-04 14:03:54
U DJI Mini (obě verze) je třeba provést registraci i test pilota. Je to díky kameře. Test prověřuje, zda víte, jak smíte s kamerou zacházet.
Přidal Petr na 2020-12-04 16:02:13
Tomáši, 4.12. v cca 12:30 proběhl přibližně sedmiminutový výpadek systému ověřování existence vyplněných údajů. Od té doby systém opět běží standardně.
Přidal Petr na 2020-12-04 17:16:50
Dobrý den, spadá pod povinnosti registrace i Tello, nebo je to bráno jako hračka?
Přidal PATRICK na 2020-12-04 19:20:42
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-03 15:29:00 Dron se bude označovat číslem provozovatele, to pochopitelně může být i pilot. Pokud s dronem bude létat někdo jiný, je to na zodpovědnost provozovatele... Takže pokud si na dron někdo napíše moji značku, (tak jako se kradou RZ z aut - tam ovšem dokážete snadno že vůz nebyl Váš, navíc můžete nahlásit odcizení tady ani nevíte že to někdo udělal) je odpovědný majitel -provozovatel toho čísla? Jak prokáže nemajitelže něco s jeho identifikátorem nevlastní?
Přidal Martin na 2020-12-04 21:34:27
Vblízké době uvažuji o koupi FPV drona který bude mít nad 250g. Jak to s nimi bude v novém roce? Jaké budu mít omezení?
Přidal Libor na 2020-12-04 22:48:59
Jak legislativa nahlíží na nově koupené drony Mini1/2? Jsou to drony bez štítku s označením třídy - viz ÚCL FAQ 6.kapitola, nebo je někdo zandal do třídy C0-C1 a lze je provozovat podle pravidel v týto skupině? Pokud nemaj štítek, nevyplatí se tedy počkat s koupí, než je někdo ocertifikuje?
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-05 07:50:33
Patriku, protiprávní čin už spadá do jiné diskuze, otázka je ze zcela jiného oboru. Určitě nás to bude také zajímat, ale budeme se muset ptát povolanějších osob.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-05 07:58:18
Martine, zda se jedná o běžný dron, FPV dron, nebo model letadla není rozhodující. Důležité jsou parametry. Základem bude registrace provozovatele a test. Nově je běžná výška 120 m. Tyto informace Tě právě donutí navnímat test, respektive příprava na něj. Nemusíš se obávat, test není zahlcen složitou terminologií. Na celou řadu odpovědí se dá použít pouze rozum.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-05 08:22:03
Libore, Mini 1/Mini 2 je standardní dotaz. Ale otázka platí; pro úplně všechny dosud vyráběné drony. Zatím žádný výrobce nevyrobil dron s CÉČKOVÝM OZNAČENÍM. Výrobci mají ještě dva roky času, než se to stane povinností Nebude to tak, že by někdo současné drony certifikoval. Všechny drony (i naše profesionální) budou létat dle pravidel přechodného období. Nové drony, vyrobené dle nových pravidel (nejedná se pouze o hmotnost!) budou postupně přicházet na trh, s těmi se bude létat dle nových, již standardních pravidel. Otálet s nákupem pochopitelně můžete, ale vůbec není jasné, kdy na Váš vysněný dron dojde řada. Kdy výrobce vyjde na trh s Céčkovou variantou. Změna výroby není úplně jednoduchou záležitostí, proces bude postupný.
Přidal PATRICK na 2020-12-05 12:14:32
Jaroslav Řešátko Díky za odpověď. Tušíte kam se obrátit? Rád ten dotaz i s vysvětlením a s případem zneužití dat, který se skutečně stal vznesu.. Myslím že už takto úřad porušuje GDPR vystavením seznamu s imatrikulacemi...https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2019/07/05_Seznam-evidovan%C3%BDch-letadel-2020_07_29.pdf Myslím že není trestné nalepit na dron cokoliv.. např. OK-X001V Jaroslav Řašátko TELINK, spol. s.r.o. Na Zlatě 2835/3 158 00 Praha 13 DIČ: CZ25110730 IČ: 25110730 nebo OK-X001B Český hydrometeorologický ústav Na Šabatce 2050/17 143 06 Praha 4-Komořany atd.. Toto je jen příklad... za chvíli bude plný fcb fotek licencí a dronů s imatrikulací..
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-05 16:41:52
Patriku, legislativa, respektive ÚCL spadá pod Ministerstvo dopravy. Není problém položit dotaz. Můžete mi to sepsat do mailu. Nebo si o tom můžeme promluvit. Email : jaroslav.resatko@telink.cz.
Přidal Mirek na 2020-12-05 16:44:01
Ahoj, udělal někdo z vás ten test na poprvé? Přijde mi že ty otázky psal debil... A že by UCL k tomu dalo aspoň literaturu. Spousta otázek je hloupě položená.... Asi budu muset počkat než dá někdo na net správně odpovědi
Přidal Martin na 2020-12-05 22:35:39
Udělal jsem to, ale bylo to fakt o prsa, pokud bych si parkrát nepročetl studijní podklady měl bych smolíka, chce se to opravdu naučit! Myslel jsem že vystačím s dodatkem X a bohatými zkušenostmi , hluboce jsem se zmýlil. Spousta otázek je dost záludně položena (negace v otázce i v odpovědi) takže více času a námahy vám zabere pochopit otázku než na ní správně odpovědět. Chvílema jsem si připadal spíš jak na psychotestech. :-))
Přidal Mirek na 2020-12-07 00:00:28
Test jsem dal na 32/40. Pro rekreační lety open A1/A3, kdy nesmím létat v noci je dost blbá otázka ohledně barvy světel pro noční lety. Podkladové materiály jsou v tomto ohledu dost slabé.
Přidal Libor na 2020-12-07 10:05:46
Dobrý den, kde lze prosím najít UCELENÉ podklady ke studiu pro absolvování toho "testu"? Jeden zástupce státu v nějaké televizní reportáži řekl, že test je jednoduchý a logický. Nevím. Dělal jsem ho zatím 3x s nejlepším výsledkem 12 špatných odpovědí. No, měl jsem o sobě jako o absolventovy technické vysoké školy a 25 letech praxe v oboru výzkum a vývoj lepší mínění... Asi vrátím diplom, prodám všechno RC vybavení a půjdu sázet stromky... Děkuji, Libor.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-07 18:24:36
Libore, předpokládá se, že se uchazeč dovzdělá. My jsme si také některé věci museli vyjasnit v nově vzniklém dokumentu ÚCL. Školicí materiál ÚCL ve formě FAQ - nejčastěji kladených dotazů k problematice Ten by měl pomoci, studoval jste ho? https://www.caa.cz/wp-content/uploads/2020/12/FAQ-DRONES_CS.pdf Také jsme zcela běžně dělali chyby. Některé otázky jsou divně položené.
Přidal Chvátal Miloslav na 2020-12-07 21:22:45
Chtěl jsem se zaregistrovat, a došel jsem po rubriku místo narození - narodil jsem se na Slovensku a jsem občanem ČR nejméně 25 let, ale formulář nezná možnost, že se někdo narodí v dnes jiné zemi a prostě nemá šanci se registrovat, protože mě formulář nepustí dál. Jak je toto možné???
Přidal Libor na 2020-12-08 06:38:22
Zdravím pane Řešátko, ano, chci se dovzdělat, proto se právě ptám na ty školicí materiály. A děkuji Vám za uvedení odkazu na to PDF. S pozdravem, Libor.
Přidal Libor na 2020-12-08 10:16:47
Zdravím pane Řešátko, tak jsem si prostudoval to PDF a přiznám se, že další dva testy jsem dělal pečlivě se školicím materiálem po boku. A výsledek? 15 a 16 špatných odpovědí... Některé otázky použité v testu prostě školicí materiál neřeší vůbec (např. noční osvětlení dronu nebo pojem "Kontrolní seznam pro předletovou kontrolu"), na některé otázky je podle mě více odpovědí, např. co není třeba ověřit během předletové kontroly kvůli bezpečnosti letu: hmotnost? meteorologické podmínky? nabití baterie? vhodnost provozní oblasti? Nezlobte se na mě, ale já před letem vzhledem k bezpečnosti kontroluji VŠECHNY tyto položky, protože každá má podle mě více či méně vliv na bezpečnost letu. Můj subjektivní pocit je, že pokud tento test někdo udělá, tak je to otázka štěstí. Tento koncept je poněkud nešťastný... Letu zdar, Libor.
Přidal Jirka na 2020-12-08 10:44:40
Dobry den, několik dni zkouším registraci a vzdy me to napíše "Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu.". Zkoušel jsem různé prohlížeče (chrome a safari), vždy se stejným výsledkem. Vypadá to, ze problem je v obci narozeni i když moje město je na seznamu. Můžete me poradit kde dělám chybu? Dekuji
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-08 20:59:59
Libore, každý máme jiný základ. Někdo se pohyboval kolem letadel. Tak ho dotaz na světla nepřekvapí. Souhlasím, že některé otázky jsou zvláštní, ale tak to u testů bývá... Nezbývá než trpělivost.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-08 21:02:13
Jirko, registrace je navázána na registr obyvatelstva. Zadáváte adresu přesně?
Přidal Antonín na 2020-12-09 12:37:33
Dobrý den, narazil jsem na stejný problém jako pan Jíří, zkoušel jsem i údaje mých rodičů, ale stejně nic.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-09 16:49:41
Už jde zadávat Slovensko v rámci registrace jako stát narození opravili to dnes v cca 10:25h
Přidal Jaroslav Neužil na 2020-12-09 21:48:01
Test jsem udělal za 35 minut 34/40. Napoprvé. Příručku (FAQ) jsem četl den před tím o půlnoci, asi hodinu...víc to nešlo, vzdal jsem to. Ale pozor! vše tak rychle proto, že texty i otázky jsou tak hloupě napsané (nesystémový postup, nesrozumitelné texty a nepochopitelné formulace, zřejmě otrocké překlady, nebo právní formulace, vrchol negace - negace) že to prostě déle číst nešlo. Soustředil jsem se na odpovědi a hledal nějakou logiku. Nejhroznější je, že z tohoto postupu jsem si téměř nic nezapamatoval, nenaučil a létat tedy budu dle vlastního rozumu. Nevím, kdo měl celou záležitost (texty a testy) na starost a v kompetenci, ale je to ostuda a rozhodně nepřispěl(i) k bezpečnosti droního provozu a užívání. Snad to někomu dojde a najde se někdo, kdo umí česky a má to v hlavě srovnaný.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-10 09:14:44
Děkujeme za reakci, základním zdrojem je EASA. Musím souhlasit s tím, že stručnost, jednoduchost, přehlednost a srozumitelnost, rozhodně nebyly hlavním kritériem při tvorbě celého nařízení.
Přidal Michal Janeček na 2020-12-11 09:12:31
Test jsem udělal na třetí pokus víceméně náhodou s osmi špatnými odpověďmi. Čekal jsem že bude test sloužit k tomu, aby si lidé pamatovali povinnosti ze své kategorie. Proč jsou pro open kategorii dotazy z kategorie Specific? Také bych čekal, že se odpovědi na všechny otázky najdou v učebních materiálech. Jak někdo psal výše, použít dvojitou negaci a zavádějící formulace otázek je jako k čemu? Lidé by si měli osvojit základní pravidla aby mohli dodržovat své povinnosti. Tento test v tom moc nepomůže.
Přidal Siwek na 2020-12-11 16:37:23
Souhlasím s některými komentáři ohledně testu. Ani ve "studijním materiálu" jsem nenašel nic ohledně "kontrolního seznamu". Podezírám autory testu, že do něj úmyslně vložili prvky IQ zkoumání. Považuji to za nefér vůči odpovědným pilotům. Také mám výhradu k tomu, že test není rozdělen podle kategorií UAS.
Přidal Vojtěch Gögh na 2020-12-12 10:30:30
Ať mi někdo vysvětlí, proč nejsou zobrazený špatné odpovědí? Jak mám vědět kde jsem dělal chybu, kdyby se zobrazili chybné otázky ,byla by to určitě pomoc.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-12 12:36:51
Jedná se určitou snahu, aby během pár dnů nebyly známy, nebo někde zveřejněny, všechny otázky a zároveň odpovědi. Je to asi jediná možnost, jak pilota donutit, aby se o pravidla zajímal.
Přidal Vlastimil Němec na 2020-12-12 15:38:12
Ahojte mám problém s testem píše mi to "Test nebyl zahájen Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu." Údaje mám OK, několikrát mě to pustilo v testu (no nesplnil jsem vždycky 11 špatně :-() a nijak jsem údaje neměnil. Je tam je nějak omezení v počtu pokusů, nebo jsou jen chvilkové výpadky?
Přidal Lukáš na 2020-12-12 18:04:57
Dobrý den, chtěl jsem provést Registraci provozovatele (fyz.osoby) - nicméně po vyplnění vyskočí hláška - Registrace nebyla vytvořena (Zadané osobní údaje nebyly ověřeny v SZR.). Co s tím?? Děkuji
Přidal Petr na 2020-12-12 18:46:39
mám stejný problém, test jsem zkoušel 3x a o čtvrté ... hláška, zadané udaje nebyly ověřeny, jelikož se to tu děje dnes už více lidem, předpokládám že mají problém se serverem
Přidal Petr na 2020-12-12 18:57:30
PS. jinak všechny otázky které test obsahuje, a jejich správné odpovědi jsou již dohledatelné na internetu, dá to trochu práce se k tomu dopracovat ale již jsou k dispozici. Myslel jsem že nebude nutné podvádět , ale vzhledem k tomu že nejsem pilot stíhacího letounu a v testu jsou opravdu otázky které se vůbec nevztahují k tomu co budu jakožto víkendovy pilot malilinkatého dronu potřebovat, tak jsem se rozhodl podvádět :)) , kdyby ti co test tvořili trochu nad tím co bude test obsahovat přemýšleli než tam otázky nafákali, možná by se i lidi rádi naučili ty nutné základy aby byli v obraze...
Přidal MartinK na 2020-12-12 21:45:30
Odstávka systému registrace dronů do 13.12. 20h viz Aktuality. Stejný problém. "Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu." Informace o odstávce mohla být napsaná přímo v hlášce.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-12 22:15:36
Děkujeme za všechny komentáře, je to důležitá zpětná vazba.
Přidal Jarda na 2020-12-15 10:52:57
Kde se mohu registrovat do kategorie A2, systém má fungovat od 31.12.2020, ale pro tuto kategorii jsem zatím nenašel možnost a času už není mnoho. Zařazením dronů težších než 0,5kg do A3 je odsunuli někam, kde jsme asi moc nechtěli. Bude nebo je možnost certifikace pro A2 u vaší společnosti?
Přidal Radek na 2020-12-15 12:26:56
Chapu spravne, ze MAVIC 2 PRO nebude mozne po 1.1.2023 provozovat v "A2"? Pokud bych tedy nyni udelal pisemny test na "A2", tak s timto dronem to bude stejne jen na 2roky...
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-15 13:30:45
Otázkou je, kam směřuje Vaše létání. Pokud směruje především k pracovním letům, dá se očekávat, že se budete chtít posunout do kategorie SPECIFIC. V této kategorii bude provoz možný. Kam až se s dronem dostanete, bude záležet na více faktorech. Možnosti této kategorie jsou široké. Pokud Vás zajímalo, jak to bude v kategorii OPEN, tam bude provoz v podkategorii A2 možný pouze do konce přechodného období. Jak správně usuzujete.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-15 13:33:03
Ještě drobná poznámka, v tuto chvíli ještě není možno udělat test na A2. Na to, jak budou testy vypadat, teprve čekáme.
Přidal Roman H. na 2020-12-15 20:36:25
Pochopil jsem prosím že vzdělávacích materiálů správně, že v kategorii A1 je oproti stávajícímu dodatku X možné létat i nad "městskou" zástavbou za předpokladu, že nelétám nad shromážděními osob? Jinak test 35/40 za 16minut bez přípravy, nemějte z toho zbytečně nerv. Pokud jste doteďka měli povědomí o předpisech, není to nic moc složitého.
Přidal Martin Jancuska na 2020-12-16 18:48:44
Ve formulari Registrace a test pilota je dropbox "Stat narozeni". Jak se prosim nekdo s rocnikem narozenim mensim nez 1993 dokazal narodit v Ceske Republice nebo Slovenske Republice? Vzdyt pred 1993 tyto staty neexistovali a na seznamu statu ani Ceskoslovenska Republika ani Ceskoslovenska Socialisticka Republika ani Ceska a Slovenska Federativni Republika nejsou. Znamena to, ze cast doposud se registrujicich starsich 27 let neudala spravny Stat narozeni?
Přidal Jirka na 2020-12-16 22:08:18
Dobry den. Zkouším registraci a vzdy me to napíše "Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu.". Nevim jestli neni problem v tom, ze jsem si vzal prijmeni manzelky, ale zkousel jsem to i rodnym prijmenim a stale to nejde. Samozrejme jsem zkousel PSČ s mezerou i bez atd... Muzete nekdo poradit ??? Diky moc
Přidal Jiří Rousek na 2020-12-17 23:44:09
Dobrý večer,mám zásadní otázku.Registraci drona jsem provedl a dokonce úspěšně složil test a mělo na email přijít osvědčení a za 48h co jsem složil test nepřišlo,jen po ukončení testu systém napsal že jsem úspěšně složil test a automaticky vygeneroval QRkod s přiděleným číslem.Nevite jak dlouho to trvá a případně zda se mám na nekoho obrátit?? Předem děkuji za odpověď.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-18 20:51:54
Romane, (reakce na létání i nad "městskou" zástavbou). Zde je citace z nařízení: Je potřeba, aby subjekt odpovědný za umělou překážku, která je uvedena v bodě UAS.OPEN.010(3), výslovně udělil provozovateli bezpilotního systému (UAS) povolení k provádění letů v blízkosti vysoké překážky vytvořené člověkem, např. budovy nebo antény. Žádný provozovatel UAS by neměl provádět lety v blízkosti takovéto překážky bez povolení subjektu odpovědného za tuto překážku.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-18 20:55:44
Děkujeme za komentáře k funkčnosti systému, neumíme na ně reagovat, ale umíme je nasdílet dál.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2020-12-19 07:21:11
Prosím, aby do této diskuze už nikdo nedával odkaz, jak si za pětistovku koupit test. Myslím, že to za tu pětiskovku opravdu nestojí. Navíc mi to nepřijde fér vůči všem diskutujícím. Diskuze má vést k tomu, že to všichni lépe pochopíme...Ne, že někomu pomůže sbírat pětistovky. Komentář s tímto odkazem jsem smazal.
Přidal Michal S. na 2020-12-19 07:57:13
Dobrý den, test jsem udělal napotřetí, ano je to záludná věc, ale musíte si sami poradit. Jako piloti se musíte naučit reagovat na vzniklou situaci. Až budete mít ovladač v ruce, nikdo vám nepomůže, buď situaci zvládnete a budete lítat dál, nebo dron zničíte a půjdete si hrát někam jinam, na pískoviště třeba. Hlavně bych veřejně fňukal, jak jsem vzdělanej, neschopnej a všechno je složitý. Letu zdar
Přidal Martin Jancuska na 2020-12-22 09:27:58
Dobry den, mam opakovane problem se k tomuto clanku proklikat. Kdyz jdu na, snad oficialni web Telinku, telink.cz, presmeruje me to na www.telink.eu/cs, tam sice je v menu sekce Clanky - Legislativa https://www.telink.eu/cs/Novinky-clanky/legislativa, ale tam v seznamu clanku neni napr tento, ke kteremu pisi komentar, neni tam ani clanek s videi. Tyto jsou jen na https://www.djitelink.cz/cs/Novinky-clanky/legislativa. Slo by nejak napravit?
Přidal Jiří Vacek na 2020-12-23 11:20:10
Dobrý den ! Mám problém se zadáním osobních údajů! Po zadání se vrací chybové hlášení : Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu. Moje údaje jsou určitě správně. Prosím o sdělené jak dál postupovat. J.Vacek
Přidal Ondřej Koždoň na 2020-12-24 14:38:08
Tak jsem také test zvládnul na poprvé. Dlouho jsem se nemohl dostat přeshlášku "Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu" .....měl jsem špatně zadané místo narození (ne obec ve které žiji, ale město-kde jsem poprvé vykoukl na svět). Otázky jsou občas zajímavě položeny, materiály ke studiu jsou tragické, ten otrocký překlad z toho úplně kouká. Je to nedotažené, šité horkou jehlou. Ale co už.
Přidal Cibulka Radek na 2020-12-27 17:07:02
Dobrý den, tahle pravidla tak jak jsou postavena, by vyhovovala spíš modelářům, než pilotům dronů. Je to podobné jako nařídit všem motorkářům jezdit max 50km/h a to kdekoliv. Je nad slunce jasné, že se nesmyslná výška 120m bude porušovat protože odhadovat 120m nad nejvyšším bodem okolí dronu je prostě hovadina a pro pořízení pekné fotky, nebo videa krajiny nestačí. Jakmile začneme porušovat jedno pravidlo, proč se nevykašlat i na zbytek? Typicky pozorovatel při FPV modu je další totální pitomost a normální člověk si to uhlédá kombinací přímého dohledu a FPV a opět se to bude porušovat. Škoda, že to opět vzali do ruky lidi, co dronem nelítají a výsledek je paskvil, který se sice správně vyplní ,ale všichni na něj budou s***. Bohužel
Přidal lumir na 2020-12-31 11:23:44
zdravim nejde se me registrovat vyplnene udaje mam v poradku vidim nejsem tady jediny muzeme nekdo rict proc, nebo jsem debil ja zkousim uz to tyden
Přidal Tomas na 2020-12-31 23:01:13
nefunguje to!!!
Přidal vašek na 2021-01-01 08:56:02
vše o dronech a jak to je s modely letadel ? to taky musím se otestovat ???
Přidal jjura na 2021-01-01 10:53:39
Unie plodí jeden paskvil za druhým, výsledkem bude jenom úpadek
Přidal Jan Novak na 2021-01-01 20:36:17
Ahoj, zde jsem uvedl muj test i s mymi odpovedi. Bohuzel jsem z 40 spravne odpovedel jen 30. Ale na stacilo to. Otazky+odpovedi zde : https://pc-help.cz/viewtopic.php?f=115&t=218245&p=1709771#p1709771
Přidal Janek na 2021-01-01 20:49:47
ad jjura - "Unii" tvoří její členové, tedy paskvily spoluplodíme i my ...
Přidal Matěj Dvořák na 2021-01-02 17:39:57
Zajímavé, že testy pořád nejdou spustit. Je nějaká odstávka nebo tak něco?
Přidal Mirek na 2021-01-02 18:52:00
Zkouším se registrovat už 3 dny a pořád to hlásí , že moje údaje nejdou ověřit.
Přidal Jaroslav Řešátko na 2021-01-04 17:00:31
Vašku, s modely letadel je to téměř stejné jako s drony. Také se jedná o dálkově ovládané létající zařízení. Jsou tam rozdíly pouze v tom, že to dokáže řešit Svaz https://www.svazmodelaru.cz/, že modeláři mohou mít svá letiště... Pokud nechcete být na ničem a nikom závislý, tak je nejjednodušší se zaregistrovat a udělat test.
Přidal Jiří na 2021-01-04 18:12:09
Stále nefunguje? ... "Zadané údaje nebyly ověřeny. Zkontrolujte, zda jste správně vyplnili Vaše osobní údaje a zahajte test znovu."
Přidal AlfrTem na 2021-01-04 19:50:01
Oprava lázní [url=https://megaremont.pro/ekb-restavratsiya-vann]https://megaremont.pro/ekb-restavratsiya-vann[/url] v Jekatěrinburgu
Přidal Martintheft na 2021-01-05 05:16:40
[img]https://static-ru.insales.ru/images/products/1/2834/331901714/412_54-800x800.jpg[/img] [url=https://rosmera.ru/collection/kalibr-probka/product/kalibr-probka-m15x15]Калибр-пробка М15X1.5[/url] за 2844 руб. Резьбовая метрическая калибр-пробка ПР-НЕ применяется для контроля метрического отверстия соответствующего диаметра. Калибр имеет твердость 58-62
Přidal Matuš na 2021-01-05 13:11:53
Nepodarilo sa mi vyplniť formulár ani na 20x. Ak máte rovnaký problém, skúste napísať Úřadu pro civilní letectví na ich FB Messenger - reagujú rýchlo: https://www.facebook.com/uradprocivilniletectvi Toto mi odporúčili: "Dobrý den, chyba je na straně slovenského registru, snažíme se ji řešit. Občas se chyba obejde, pokud se do pole "Místo narození (město)" opět vloží "Slovenská republika". Pokud by to nepomohlo, zašlete prosím své registrační údaje na adresu podatelna@caa.cz." Nakoniec som im poslal registračné údaje emailom na podatelna@caa.cz
Přidal Xenie na 2021-01-06 13:04:29
Dobrý den a děkuji za zmínku o chybě v registraci. Také se mi to stalo a byla jsem z toho zoufalá. Jelikož jsem cizinka s trvalým pobytem, musela jsem se hrabat v rejstříku obyvatelů, abych se ujistila, že mé jméno a další údaje jsou správně napsané. Takže, kdyby tu byli další lidí s trvalým či dlouhodobým pobytem v ČR, musíte zkusit vice kombinaci se městem narození. Protože v rejstříku ten název je většinou zapsaný bez ohledu na wikipedii a google maps
Přidal Růžička na 2021-01-24 14:51:04
Registrace nebyla vytvořena (Zadané osobní údaje nebyly ověřeny v SZR.)již čtvrtý den marně zadané udaje dávám správně tady se po shlédnutí dotazu asi stejně odpovědi nedočkám
Přidal Jirka na 2021-01-25 07:57:51
Nejsou mi zcela jasné současné pravidla pro komerční letání. Dříve jsem si prošel kolečkem pro povolení LČPVP. Nyní pokud to chápu správně, již pro komerční použití nic takového není nutné pokud splňuji kriteria pro open, tj stačí online registrace dronu a pilota + test ? Pro současné komerční použití budu létat mimo zastavěné území a mimo nezůčastněné lidi se standardním typem dronu jako je Mavic apod.. Jde jen o to, že fotky a videa pořízené dronem budou použity pro komerční využití. Můžete mi prosím potvrdit nebo vyvrátit moji domněnku?
Přidal Jaroslav Řešátko na 2021-01-27 08:02:32
Jiří, pokud se "vejdete" do nízkého rizika A1, A3. A dron si pojistíte leteckou pojistkou (jako v minulosti) https://www.djitelink.cz/cs/628-pojisteni. Tak Vám nic nebrání. Dá se předpokládat, že Vám tento druh létání nebude stačit. Další rozšíření je na podkategorii A2 (proces se připravuje). Nebo postoupení do kategorie specific, opět je vše v přípravě. V kategorii specific to budeme moci přirovnat ke staršímu procesu, ale bude tam více úrovní.

Nový komentář

Kniha Drony

Praktická příručka pro majitele dronů DJI

Koupit

Mapa DJI GO 4 / letecká

Vytvořili jsme přehlednou a srozumitelnou mapu pro drony.

Koupit

Zaškolení obsluhy

Tuto službu doporučujeme objednat k nově zakoupenému produktu.

Koupit

Akce

Aktuální nabídka produktů ve slevě, akci či výprodeji.

Koupit

Nejnovější články Všechny články

Členství