Na úvod pár “organizačních” poznámek:
od 2. 11. 2019 je DJI Mavic Mini je na naší prodejně k předvedení a vyzkoušení
11. 11. 2019 zahajujeme exkluzivní prodej a pořádáme workshop pro DJI Mavic Mini propojený s představením Robomaster S1
Registrace a více info o workshopu Mavic MINIZDE
Nová evropská legislativa už před časem vypsala limit 250 gramů, pod tímto hmotnostním limitem se dron nemusí registrovat. Dalo se očekávat, že výrobci zareagují, že to nebudou mít lehké.
Do té doby DJI vyrábělo dva malé drony, Tello - více méně indorový dron, ale nabušený technologiemi. Srovnatelnějším produktem byl DJI Spark.
Představte si, že máte Sparka, chcete aby byl ještě dokonalejší a zároveň musí zhubnout o téměř o 20%! Z mého pohledu opravdu těžký úkol. Kdo někdy něco konstruoval, snažil se snížit hmotnost například jen o 10%, velice dobře ví, o čem je řeč. Jak to to asi dopadne???
S těmito “předsudky” jsme otevírali krabici. Na první pohled a pohmat nás čekalo několik překvapení.
Robustnost celého dronu. člověk žasne, jak se do 250 gramů vešel tak úžasný pocit, že opravdu “něco” držíte v ruce. Není to žádná pápěříčko z kterého by jste měli pocit, že se to rozpadne při prvním roztočení vrtulí.
Mavic Mini má skládací ramena, to rozhodně není krok k úspoře hmotnosti. Ale v každém případě to bude krok k dlouhé letové době. Tělo Miníka nezkrývá proud vzduchu od vrtulí.
Tříosý gimbal, opět mechanický prvek navíc, ale na stabilitě obrazu to rozhodně bude znát.
Kamera, u DJI standardní čip, oblíbených parametrů - 1/2.3” CMOS, Effective Pixels: 12 MP. Přesto není rozlišení kamery 4K, ale je 2.7 K: 2720×1530 25/30 p. Věřím, že tato skupina uživatelů to ráda Miníkovi odpustí a dá přednost stabilitě obrazu. Na tu právě část rozlišení padla.
Počet a umístění čidel, dron se “dívá” pouze dolů. Už k tomu byli i negativní komentáře. Možná pomůže pár vět k tomu, aby jsme pochopili jak to je s čidly.
Nejobvyklejší a zároveň velmi sofistikované a zároveň lehké čidlo je kamera, většinou více kamer. Kamera se chová podobně jako lidské oko. Vidí předměty jen určité velikosti, vadí jí protisvětlo, nezvládá málo světla, důležitá je rychlost pohybu...Kamera sbírá obrovské objemy dat, ty se musí na palubě v reálném čase zpracovávat.
Myslím, že když vezmeme v úvahu, do jak odvážných misí budou uživatelé tohoto drona posílat. Tak se asi nebudeme divit tomu, že současné technologie to ještě úplně nedávají, stačí se podívat do automobilového průmyslu.
Akumulátory, zde je změna. jedná se technologii Li-ion s dvěma články. Ta je na trhu déle než doposud používané akumulátory LiPo. Pro běžného uživatele žádný rozdíl. Vzhledem k malému objemu energie v jednom akumulátoru ( 8.36 Wh) si jich do letadla můžete vzít opravdu hodně.
Výrobce uvádí magickou dobu letu 30 minut. U malého dronu se jedná téměř o zázračný údaj. Je jasné, že při reálném použití to bude méně, ale u DJI se papírové a skutečné údaje tolik neliší.
Snad jenom ještě poznámka. Pro Japonsko se vyrábí lehčí a méně výkonná verze akumulátoru. Dle japonské legislativy je hmotnostní limit dronu jen 200 gramů.
Za sebe bych se nebál používat lehčí akumulátor, respektive kratší letová doba by mě asi nevadila. Ale z pohledu stability ve větru je větší hmotnost správnou volbou.
Nabijeme a jdeme na to, více o aplikaci, létání a natáčení vám zprostředkujeme v dalším pokračování tohoto článku.
Chcete dron videt v akci. Zveme vás na prodejnu. Dron zde máme k předvedení v letovém stavu. Je zde i Robomaster S1.
Pokud se chcete zúčastnit slavnostního představení, jste zváni:
Workshop se koná v pondělí 11. 11. 2019 v 17 00. Pondělí je zároveň prvním prodejním dnem nového Mavic Mini.
Můžete být první! V pondělí zahajujeme exkluzivní prodej.
Na workshop je nutné se předem přihlásit.
Registrace a více info o workshopu Mavic MINIZDE